Tuesday, March 29, 2011

2011年3月29日(火曜日)

一体いつから、私、この趣味(ブログを書くこと) が 始まったんだ。
( Exactly when i start my this hobby.i..e writing blog?)

今まだ  おぼえって、初めて 先生は 『LAJ300 、皆は 自分の ブログを 書かなければ なりません』 と 言っていました とき、最初から、私は 『は???やだな、めんどさい』 と 思いました。
(I still can remember now,when the first time sensei said in LAJ 300,we have to write our own blog that time,i was thinking that it was nuisance task and kinda unwilling to do it.)

自分の ブログ テーマ を えらんぶこと が できる ラッキだ。私、日本語で 日記を 書いたことが あるから、それに、 いつも物語をかくこと が好きだ 。あまり難しくない と思いました。
(Luckily,we can choose our blog topic theme.Because i have the experienced writing my diary using Japanese before and writing story is used to my favourite doing.So,i think it won't be too tough for me.)

今まで、もう三月か。時間が 速いな。。あと1週間だけ、クラスが すぐ 終ります。友達と 仲が よって よかったです。
(Until now,it has been already 3 months ka? Time flies very fast.Just left one more week,the class is going to end soon.I am glad that i can get along well with my friends there.)
______________________________________________________


ああ~ああ~ 、今日また めちゃくちゃ な 日になります。あまり、はなさないけど。まあ、そゆ気持 は この 学期で もうなんかいこと が あった から、大したこと がないと思います。
(Haiz..today is also another day that turns into messy/bad one for me.But feel like doesn't want speaking about it.Well,this kind of things have always happens dont know how many time d in this semester.So,not much to consider about,i think.)

次のポスト は 自分の会話です。それ、じゃ、またね。おやすみ。
(Next time,i will post my original dialouge.Then,see u all again that time.Good night.)

2 comments:

  1. 生活は 難しいです
    頑張ってよ!

    ReplyDelete
  2. このブログが趣味になったと聞いて嬉しいです!!そうですね、私もクラスのみんなが仲よくて本当に嬉しいです。ブログを読んで、クラスでは静かなBing Zhiさんだけど、ブログでは素直にいろいろ書いてくれて読むのが楽しみでした。これからも続けてほしいなあ。日本語を話したかったらいつでも部屋に遊びにきてくださいね!

    ReplyDelete